Транскрипт разговора од 28. априла 2011. године
монах Серафим: Разговарао сам јуче с братом Н. и он ми је рекао једну ствар у вези с његовим сином. И хтео сам да то проверим лично... Да ли је тачно да си ти рекао његовом сину да може да блудничи и да ћеш да га причестиш за 2 недеље поста?
свештеник Симеон: Не, не, нисам рекао да може да блудничи, рекао сам да се уздржава од тога и он се уздржавао цео пост. И сада треба још 15 дана да се уздржава, две недеље да пости и да дође да се причести.
монах Серафим: Па, оче, је л' ти схваташ кол'ко је то против канона?
свештеник Симеон: Да, али човек се уздржавао већ дуже времена.
монах Серафим: Које дуже време?
свештеник Симеон: Цео пост, каже ми Н.
(очух) Н: Да, тако је, цео пост није спавао с цуром.
монах Серафим: Чекај само мало. Оче, је л’ ти схваташ да је он човек крштен, да ако падне у грех да 15 година не може да се причешћује? По канонима Цркве.
свештеник Симеон: 15 година?
монах Серафим: 15 година... Је л' ти схваташ колики си грех учинио, оче мој?
свештеник Симеон: Не. Претпостављам да има канонских препрека, али ... Види, шта ћемо с дечком? Шта да радимо с човеком?
монах Серафим: Како шта ћемо? Човек не може да се крсти и присаједини Цркви све док није свестан да... не сме бању пакибитија да скрнави с неком својом девојком у блуду... Шта ја сад треба да радим?
свештеник Симеон: Само полако, само полако. Шта да радимо са С. који се крстио, а остао да живи са женом у браку?
монах Серафим: То је сасвим друга ствар. Он се њом оженио пре крштења. Страшно је да теби то треба да објашњавам као свештенику Цркве Христове... Ја сам јуче добио информацију да си ти рекао брату Н. да може да пости пар недеља и да се причести. Н. и Н, реците ми, молим вас, шта вам је о. Симеон рекао за то како ти можеш с том девојком да повремено блудничиш, па да се исповедиш и причестиш.
(син) Н: Да.
(очух) Н: Н. је био код њега на исповести
свештеник Симеон: Чекајте само мало. То је девојка с којом је требало да се венча.
(очух) Н: Ја сам му рекао да с њом може да се виђа, али не да блудничи. А ви сте с њим разговарали и рекли да пошто је таква ситуација и он ће да је жени, да се суздржавају, али ако не могу... Ви сте тако рекли, ево, Н. је овде. И ево, он више није с њом, растао се с њом. Цура га отерала у пакао. Ја сам све то пустио с вашим благословом, и ето сад. Али драго ми је да сте сад рекли истину и признали. А јуче кад сам вас питао је ли то по канонима, ви сте рекли да, по канонима. Кад сам јуче чуо од о. Серафима да није него да је 15 година, ја сам плакао. Жао ми детета да се 15 година не причести. Ко је сад крив за то?
монах Серафим: Оче, то је много озбиљна ствар и молим те да то решиш с Владиком и кажеш шта си урадио.
...
свештеник Симеон: Да, да. Добро.
монах Серафим: Не знам која се епитимија за ово добија, али ја сам у шоку од јуче кад сам чуо.
(очух) Н: А шта ми да радимо?
монах Серафим: Ја сам вам рекао да се спремите и дођете у Грчку и кажете епископу шта се десило.
свештеник Симеон: Добро, чућу се ја са Владиком и пренећу му шта нам је чинити даље.
(очух) Н: Кад свештеник прави такве грешке, шта ми да радимо?
монах Серафим: Да, оче, ти чак и чин можеш да изгубиш за ово.
свештеник Симеон: Пребацићемо сад све на владику јер видим да сам ја овде направио грешку и сад идем пред Владику, па како он каже тако да буде. .. Ја ћу данас звати Владику, ако Бог да, па ћемо се чути.
*****
Епилог: свештеник, по сведочењу његовог сопственог епископа, то није исповедио никада, него је слагао пастви у Србији да је добио епитимију, после чега је наставио неометано и без гриже савести да води људе за собом у погибију.
No comments:
Post a Comment